Młodzi Chińczycy odkrywają Warszawę

0
49

Warszawa z roku na rok notuje coraz wyższą liczbę turystów Państwa Środka, w 2018 r. było ich już 67 000, o niemal 15% więcej niż w roku poprzednim. Światowe agencje badawcze prognozują, że trend wzrostowy w chińskiej turystyce będzie przybierał na sile.

W stolicy gościła grupa młodych influencerów z Chin, którzy przyjechali na zaproszenie Stołecznego Biura Turystyki. Przez kilka dni odkrywali uroki miasta, aby dzielić się później swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych.

– Współpraca z influencerami jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do młodych osób, zwłaszcza w Chinach, gdzie media społecznościowe są wszechobecne i niezwykle opiniotwórcze  – przekonuje Paweł Moras, dyrektor SBT.

To nie pierwsza wizyta liderów opinii z Chin w tym roku. W czerwcu SBT zaprosiło kilka wybranych osób. Zobaczyły one najważniejsze atrakcje turystyczne, ale także zwiedziły warszawską Pragę, wzięły udział w warsztatach kulinarnych i podziwiały Warszawę z perspektywy rzeki podczas rejsu statkiem.

Miasto wywarło na młodych Chińczykach bardzo pozytywne wrażenie, zachwyceni byli zabytkami i atmosferą miasta. Zaskoczyły ich także relatywnie niskie ceny. W efekcie, w chińskich mediach społecznościowych ukazało się ponad 80 publikacji z Warszawy o łącznym zasięgu 60 milionów.

Przy organizacji obu wizyt SBT współpracowało z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie.
Stołeczne Biuro Turystyki od kilku lat prowadzi działania na rynku chińskim, biorąc udział w targach turystycznych, czy organizując wizyty studyjne. Od roku Warszawa posiada oficjalny profil turystyczny w popularnych portalach społecznościowych WeChat i Weibo.