Jak znaleźć biuro dla swojej firmy?

0
39

Kiedy już pomysł o stworzeniu firmy dojrzał, powstaje kolejny problem do przejścia: biuro i stosowny adres dla prowadzenia działalności. Nie zawsze da się pracować w miejscu zamieszkania, a już tym bardziej rozmawiać tu z petentami. Stąd tak często powstaje pytanie, jak sprawić, by firma miała atrakcyjny adres, przynajmniej biura odwiedzanego przez klientów lub wręcz najważniejszych kontrahentów.

Kiedy już pomysł o stworzeniu firmy dojrzał, powstaje kolejny problem do przejścia: biuro i stosowny adres dla prowadzenia działalności. Nie zawsze da się pracować w miejscu zamieszkania, a już tym bardziej rozmawiać tu z petentami. Stąd tak często powstaje pytanie, jak sprawić, by firma miała atrakcyjny adres, przynajmniej biura odwiedzanego przez klientów lub wręcz najważniejszych kontrahentów.

Biura nie trzeba kupować!

Biuro jako miejsce, przestrzeń do działania, nie musi być własnością przedsiębiorstwa. W ostatnich latach cieszą się sporą popularnością biura do wynajęcia.

Co można dzięki takim biurom zyskać? Dość sporo:

– atrakcyjny adres np. w centrum miasta lub w wygodnej dzielnicy, z łatwym dojazdem, prestiżowym wyglądem i sąsiedztwem,
– nowoczesność – od samego wnętrza, często po wyposażenie,
– dokładnie taki metraż, jak jest danej firmie potrzebny,
– siedzibę dostosowaną do prowadzonej działalności.

Co powinna zawierać oferta wynajmu biura?

Aby wynająć biuro, przedsiębiorca przeważnie zaczyna od przejrzenia ofert. Istotne jest to, aby już na tym etapie wiedzieć mniej więcej, czego będzie potrzeba do właściwego działania firmy. Warto też mniej więcej określić miejsce poszukiwań, np. biura na Mokotowie.

Istotne są również:

– metraż,
– cena,
– czy wynajem dotyczy samej powierzchni, czy także jakiegoś wyposażenia i jakiego odkładnie.

Dlaczego właśnie wynajem?

Kogoś, kto rozpoczyna działalność, czeka wiele pracy, a często i wydatków już na samym początku. Rozpoczynając działalność, trudno przewidzieć, czy firma przetrwa pierwsze trudności, czy będzie działać dwa lata, a może pięć. Kiedy ktoś decyduje się na zakup biura, może pozostać po kilku latach nie tylko z ratami do spłacenia, długiem, ale i wnętrzami, których nie wykorzysta.

Umowę na wynajem można podpisać na konkretny okres z jasnym terminem wypowiedzenia przez każdą ze stron. Oznacza to, że w razie przedwczesnego zamknięcia firmy, przynajmniej biuro nie przyniesie ogromnych strat.

Dlaczego miejsce bywa istotne?

Właściciel firmy może mieszkać poza miastem. Poza tym nie każdy ma w domu odpowiednie warunki do prowadzenia interesów. Dodatkowo wiele osób ceni sobie rodzinny i intymny charakter własnych czterech kątów.

Mieszkając na peryferiach miejskich, np. pod Warszawą powoduje np. to, że wielu klientów, czy kontrahentów nie będzie chciało tu przyjeżdżać. Liczy się więc to, aby zapewnić i sobie i innym komfort potencjalnej współpracy, zakupu, czy skorzystania z konkretnej usługi.

Dlatego właśnie biuro w Warszawie sprawdza się w tak wielu przypadkach.

Proces znajdywania biura

  1. Po pierwsze warto określić, czym zajmuje się firma i co dokładnie będzie odbywać się w biurze. Czy – wobec tego – oprócz powierzchni typowo biurowej, będzie potrzebna tez choć mała sala konferencyjna oraz zaplecze sanitarne i kuchenne.
  2. Po drugie: adres – dobrze by było, aby łatwo tu było odjechać, zarówno komunikacją publiczną, jak i taksówką, czy własnym samochodem (często przydaje się choć kilka miejsc parkingowych dla klientów). Dobrze, jeżeli biuro znajduje się w dedykowanym pracy biurowej budynku. Wtedy można mieć większa pewność co do tego, czy będzie ono pełnowartościowe pod każdym względem.
  3. Po trzecie: sprawdzenie, co można dostać w konkretnej miesięcznej kwocie wynajmu. dobrze, jeżeli już ogłoszenie mówi zainteresowanym to i owo o samych wnętrzach, mediach oraz najbliższym otoczeniu. Np. czy w budynku jest winda albo, czy parking przy biurowcu jest strzeżony.
  4. Po czwarte: podczas rozmowy z właścicielem, warto dokładnie omówić każdy punkt umowy, w tym sprawę stałości opłat, warunków wcześniejszego wypowiedzenia i jego okresu.

Dzięki temu, właściciel firmy będzie wiedział nie tylko, za co dokładnie płaci, ale też to, co sam może zapewnić swoim klientom i kontrahentom. Miewa to bowiem wpływ na wizerunek, a więc i na rozwój przedsiębiorstwa.

Cały proces poszukiwań powinien być przemyślany. Nawet jeśli komuś bardzo zależy na czasie, warto pamiętać, że biur to miejsce, w którym będzie się spędzało sporo czasu i które będzie reprezentować i firmę i jej właściciela.